Staţia CFR Mediaş este reabilitată şi modernizată în cadrul unui proiect finanţat cu fonduri europene. Noutatea principală este aceea că se construieşte încă un pasaj subteran pentru călători, care va duce până la linia 6. Lucrările din incinta gării ar trebui să fie gata chiar anul acesta, iar cele din exterior, în toamna anului 2014.
Autor: Alex PÎNTEA
Lucrările la gara din Mediaş sunt în plină desfăşurare. În prezent, în interior se lucrează la reabilitarea sălilor de aşteptare, a caselor de bilete, iar în exterior, la peroane, dar şi la liniile de cale ferată. „Lucrările de modernizare a clădirii staţiei SNCFR Mediaş reprezintă un proiect care face parte din programul de reabilitare a tronsonului Aţel-Micăsasa. Lucrările prevăd reabilitarea spaţiilor destinate publicului călător, reabilitarea spaţiilor tehnologice, lucrări exterioare la peronul principal, dar şi la peroanele intermediare. Aceste lucrări vor presupune modernizarea peroanelor existente cu copertine metalice, precum şi rampe de acces pentru persoanele cu dizabilităţi. Se va realiza şi o trecere la nivel spre peroane cu material de cauciuc”, a precizat Oana Brînzan, purtătorul de cuvânt al CFR, pentru Monitorul de Mediaş.
Încă un tunel
Noutatea absolută pentru călători este că tunelul pietonal va fi extins până la linia cu numărul 6. De asemenea, vor fi amenajate peroane noi, delimitate cu garduri de protecţie. Clădirea gării va fi reabilitată până la sfârşitul anului în curs, iar lucrările exterioare se vor finaliza în toamna anului viitor, promit reprezentanţii companiei. „Va exista şi încă un tunel pietonal extins până la linia 6. De asemenea, între liniile de cale ferată va exista un gard de protecţie. Termenul de finalizare, conform graficului de execuţie, este - pentru clădirea de călători - luna decembrie a acestui an, iar pentru lucrările exterioare, care presupun peroane, copertine şi tunel pietonal, termenul de finalizare este luna octombrie 2014“, a detaliat Brînzan.
Bani europeni
Norocul Mediaşului este că staţia a fost inclusă într-un proiect de reabilitare finanţat din fonduri europene. Concret, este vorba despre reabilitarea integrală şi modernizarea legăturii de cale ferată Braşov - Simeria, componentă a Coridorului IV Pan – European. Beneficiarul acestui proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din fondul de coeziune este Compania Naţională de Căi Ferate. Valoarea proiectului se ridică la 5 miliarde de lei, dintre care 3,3 miliarde reprezintă contribuţia Uniunii Europene, iar diferenţa de 1,7 miliarde de lei este suportată de statul român. Proiectul a demarat în luna februarie a acestui an şi se va finaliza în 2016.
Zonă cu probleme
Bănci rupte, peroane găurite, mizerie, una peste alta o imagine dezolantă. Aşa arăta, până acum, staţia SNCFR Mediaş, una dintre porţile de intrare în municipiu, prin care trec zilnic sute sau chiar mii de persoane. În condiţiile în care legea spune că gara nu face parte din domeniul public al oraşului, Primăria Mediaş nu a putut face absolut nimic pentru a îmbunătăţi această imagine.