Sportul a devenit un ambasador excelent pentru Mediaş în ultimii ani, iar oraşul s-a văzut mai mult, mai bine şi în mai multe locuri din cauza acestui fenomen. Indiferent că vorbim de fotbal, baschet sau şah, Mediaşul a devenit mai vizibil în ţară şi peste hotare, iar acest fapt nu poate fi decât benefic pentru comunitate.
Autor: Milu OLTEAN
Uite că se poate, Mediaşul a mai deschis o poartă spre lume şi a bifat timid şi turismul sportiv în oraş, prin suporterii finlandezi care şi-au însoţit echipa de fotbal la meciul din Europa League. De regulă, competiţiile sportive internaţionale organizate de-a lungul anilor au adus în urbea de pe Târnava Mare doar sportivi, eventual ceva oficiali. Poate greşesc, dar nu-mi aduc aminte în istoria sportivă recentă, indiferent de competiţie şi anvergura ei, să mai fi văzut la plimbare prin Mediaş suporteri străini ai vreunei echipe, sau ai vreunui sportiv. Cine n-a văzut cu o zi-două înainte de meci, în ziua meciului şi chiar la o zi după, prin Mediaş, suporteri finlandezi îmbrăcaţi în galben-negru, culorile echipei favorite? Indiferent că s-au plimbat cu ochii pironiţi de Turnul Trompeţilor, au trecut pragul Centrului de Informare Turistică în căutare de informaţii şi pliante, ori s-au bulucit la terase şi prin cluburi atraşi de berea rece este limpede că finlandezii au lăsat ceva bani în oraş. Iar dacă măcar câţiva dintre ei au rămas cu o impresie bună despre aceste locuri şi au luat în patria natală câteva pliante, pe care să le arate prietenilor, tot este un punct câştigat. Mediaşul se promovează şi în acest mod, legăturile între primari se fac şi în acest fel. E clar că nu se face primăvară cu o floare, dar e un început şi n-ar fi rău dacă ne-am obişnui aşa în anii care vin.
Citiţi comentariul integral în ediţia tipărită a ziarului.