Eco-Rom Ambalaje, compania deţinătoare a licenţei “Punctul Verde” în România şi cea mai importantă organizaţie de preluare de la agenţii economici a obligaţiei de reciclare şi valorificare a deşeurilor de ambalaje, a premiat pe loc peste 300.000 de persoane responsabile care au colectat selectiv deșeurile de ambalaje, în cadrul campaniei de informare, educare şi conștientizare „Ai colectat, Ai câştigat!”.
Inițiativa „Ai colectat, Ai câştigat!” s-a desfășurat în perioada 18 iunie – 9 septembrie, în 23 de municipii în care Eco-Rom Ambalaje susţine dezvoltarea serviciilor de colectare selectivă: Alexandria, Arad, Baia Mare, Bacău, Braşov, Craiova, Cluj, Constanţa, Deva, Focşani, Iaşi, Mediaş, Ploieşti, Roman, Satu Mare, Sfântu Gheorghe, Sibiu, Slobozia, Târgu Jiu, Târgu Mureş, Tulcea, Zalău, inclusiv Bucureşti – sectorul 1, sectorul 2, sectorul 3, sectorul 6. "23 de municipii, 3.068 de puncte de colectare selectivă și o singură provocare: să determinăm mai mulți cetățeni să colecteze selectiv deșeurile de ambalaje. Astfel am lansat inițiativa «Ai colectat, Ai câștigat!», cea mai mare campanie de informare și educare a populației privind colectarea selectivă a deșeurilor de ambalaje desfășurată de noi până în prezent. Fiecare zi din campanie a însemnat mai mulți oameni convinși să depună separat deșeurile și mai multe deșeuri trimise spre reciclare, ajungând ca, în cele 3 luni de acțiuni la puncte, să fie colectate selectiv aproximativ 3.500 de tone de deșeuri de ambalaje. Ne bucurăm că locuitorii orașelor în care am derulat campania au primit foarte bine inițiativa noastră și vrem să le mulțumim tuturor celor care ne-au fost alături – participanți și parteneri. Gestul colectării selective trebuie să devină un obicei și singura soluție în acest sens este implicarea tuturor actorilor responsabili: populație, autorități, operatori de salubritate și industrie", a declarat Sorin Cristian Popescu, director general Eco-Rom Ambalaje.
Cei peste 300.000 de oameni care au colectat selectiv minimum 10 deșeuri de ambalaje în campania „Ai colectat, ai câștigat!” au primit, pe loc, un premiu eco constând în mingi de plajă, frisbee, brățări reflectorizante, magneți de frigider sau pixuri realizate din materiale reciclate.
În tombola pentru marele premiu – o mașină Ford Ka – s-au înscris 32.156 de coduri unice, iar câștigătoarea este Eniko Andrea Stoica din Târgu Mureș: "Sunt extrem de fericită pentru că recent am devenit mamă. Iar fericirea mi-a fost dublată la o zi după naștere, când am primit vestea că sunt marele câștigător al campaniei «Ai colectat, Ai câștigat!». Cred în gesturi mici – cum este colectarea selectivă – pentru o schimbare importantă", a mărturisit ea.
La momentul demarării campaniei, peste 5 milioane de cetățeni aveau acces la serviciile de colectare selectivă puse la dispoziție de Eco-Rom Ambalaje, iar populația din orașele participante în campania „Ai colectat, Ai câștigat!” reprezintă peste 70% din aceștia. "Inițiativele noastre și ale tuturor celorlalți actori responsabili de sistemul de colectare selectivă și reciclare în România își dovedesc eficiența de la an la an. Conform ultimului studiu de percepție realizat la nivel național (Romnibus, decembrie 2011), 50% dintre respondenţi au declarat că în localitatea lor există posibilitatea de a colecta selectiv deșeurile. Mai mult decât atât, 63% dintre aceștia au declarat că depun separat deșeurile în vederea reciclării. Aceste date sunt o dovadă a succesului acțiunilor noastre și o motivație să continuăm să extindem sistemul, să îi informăm și să îi educăm pe români privind importanța colectării selective a deșeurilor de ambalaje", a mai spus Sorin Cristian Popescu.
Prin campania "Ai colectat, Ai câştigat!", Eco-Rom Ambalaje a urmărit creşterea interesului populaţiei pentru colectarea selectivă, astfel încât cantităţi importante de deşeuri de ambalaje să fie valorificate şi reciclate.