Campania „2% pentru Dianthus“ este principala sursă de finanţare a asociaţiei medieşene de turism şi ecologie.
Autor: Alex PÎNTEA
Medieşenii care doresc au posibilitatea să redirecţioneze două procente din impozitul lor pe venit către Asociaţia de Turism şi Ecologie „Dianthus“, una dintre cele mai active din municipiul de pe Târnava Mare. Banii strânşi vor fi folosiţi pentru diferite proiecte derulate de către membrii acesteia.
Gesturi care contează
Printre acţiunile pe care „Dianthus“ şi le-a propus se numără unele de igienizare şi împădurire, în colaborare cu unităţile de învăţământ din municipiu şi alte organizaţii non-guvernamentale. Totodată, banii strânşi din campania 2% vor fi folosiţi pentru cofinanţarea proiectelor câştigate, dar şi pentru finanţarea activităţilor de conştientizare şi educaţie pentru protecţia mediului: Ziua Internaţională a Pământului, Ziua Muntelui, Ziua Internaţionala a Apei, Ziua Biodiversităţii şi altele. De asemenea, în planurile asociaţiei mai intră promovarea unor activităţi sportive şi de ecoturism, respectiv realizarea de materiale de promovare turistică, ecologică şi sportivă.
Doar cu voluntari
Un aspect important de menţionat în cazul Asociaţiei „Dianthus“ este faptul că toţi membrii săi sunt voluntari, nu există persoane angajate sau colaboratori plătiţi. „Activităţile noastre sunt publice, transparente, deschise oricui. Publicăm fotografii şi ştiri permanent de la proiectele noastre, astfel că veţi fi tot timpul informaţi“, îi asigură pe toţi medieşenii cu dare de mână Feri Teglaş, preşedintele organizaţiei.
Până pe 25 mai
Formularul completat deja cu datele asociaţiei se poate găsi pe site-ul www.dianthus-medias.ro, ori se poate completa astfel: Asociaţia de Turism şi Ecologie Dianthus Mediaş, cod fiscal 7119395, cont IBAN RO43 RNCB 0231 0195 2948 0001 deschis la BCR Mediaş. Prin intermediul unei prevederi din Codul Fiscal, orice contribuabil, persoana fizică, poate direcţiona 2% din impozitul pe venit plătit statului către o organizaţie non-guvernamentală. Această sumă nu reprezintă o sponsorizare sau donaţie, este doar o parte retrasă oricum din impozitul pe venit aferent anului 2012, care poate fi redirecţionată de către fiecare cetăţean către entitatea dorită de acesta, altfel va fi redistribuită de stat. Termenul-limită al campaniei este data de 25 mai.