În aplicarea art. 35 din OUG nr.
109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice, Comitetul de
Nominalizare și Remunerare, asistat de un expert independent, din cadrul Consiliului de Administraţie al Societăţii Meditur S.A.
Medias, cu sediul în Medias, Sos. Sibiului nr. 100A, jud. Sibiu, înregistrată
la ORC Medias sub nr. J32/1016/1997, RO 9735812, site http://www.meditur.ro,
ANUNŢĂ
organizarea
procedurii de selecţie pentru postul de director general al societăţii
Meditur S.A. Medias
Evaluarea/selecția
prealabilă se organizează în condițiile respectării prevederilor
O.U.G.109/30.11.2011, privind guvernanța corporativă a intreprinderilor
publice, coroborate cu cele ale H.G.722/2016 privind aprobarea normelor
metodologice pentru stabilirea criteriilor de selectie in scopul intocmirii
listei scurte de până la 5 candidați pentru postul supus selectarii,
a clasamentului candidatilor, a procedurii privind numirea finala,
precum și a altor măsuri necesare implementării prevederilor O.U.G. 109/2011,
ale Legii 215/2001 a administrației publice locale, republicată, cu
modificările și completările ulterioare, precum și ale Hotărârilor Consiliului
Local al Municipiului Medias in calitate de autoritate publica tutelara sau AGA
Meditur, aplicabile.
A. Procedura de selecție prealabilă cuprinde etapele:
- Etapa I –
depunerea dosarelor de către candidați;
- Etapa II –
selecția dosarelor de înscriere;
- Etapa III –
interviul, pentru candidații declarați ,,admisi” după selecție;
Lista
scurtă de până la 5 candidați va fi inaintată,
cu raportul pentru numirile finale, care
include clasificarea candidaților cu motivarea acesteia, de
catre Comitetul de nominalizare si remunerare catre Consiliul de Administratie
al Meditur SA, pentru validarea propunerii de director general al
Meditur S.A.
B. Criterii OBLIGATORII
pentru a putea participa la selecție:
1. La momentul depunerii dosarului candidatul
trebuie să dețină, valabil, atestatul de manager transport de persoane. În mod
obligatoriu, candidatul trebuie să fi deținut atestarea (și competențele
certificate prin aceasta) cu minim 5 ani înainte de momentul depunerii
dosarului. (Constituie criteriu opțional, fiecare an în
plus peste cei 5 minimi obligatorii, și este apreciat ca și experiență
relevantă. Fiecare an în plus va fi punctat conform matricei profilului de
candidat).
2. Candidatul trebuie sa detina experienţă
relevantă (minim 10 ani) în consultanţă în management sau în activitatea de transport
din cadrul unor întreprinderi publice ori societăţi din domeniul privat. Întreprinderea
publică ori societatea din domeniul privat în care a activat candidatul trebuie,
in mod obligatoriu, să fi avut
bune rezultate economice cunatificate prin obţinerea de profit în minim 6 ani din cei 10
menționați anterior.
Criteriile generale de selecție sunt:
1. Să îndeplinească condițiile de participare, dovedite prin
conținutul dosarului de candidat;
2. Să-și poată îndeplini cu succes mandatul de
administrator;
3. Să aibă capacitatea de asumare a responsabilității și să dea dovadă de integritate;
4. Sa dețină cunoștințe de tip economic-financiar. Cunoștințele
de acest tip dovedite prin documente/diplome relevante, constituie criteriu
opțional și vor fi punctate
conform matricei profilului de candidat.
4. Să aibă cunoștințele necesare, aptitudini și experiență în critica
constructivă, munca în echipă, comunicare, cultură financiară, cunoaștințe
solide ale dispozițiilor legale privind guvernanța corporativă, capacitatea de
a lua decizii care să coordoneze activitatea cu efecte directe și indirecte
pozitive asupra bunului mers al societății;
C. Condiții de participare:
- persoană fizică
- cetăţenie
română, cetăţenie a altor state membre ale Uniunii Europene sau a statelor
aparţinând SEE;
- cunoașterea limbii române, scris și vorbit;
- studii superioare de lungă durată, absolvite in forma la
zi, cu diplomă de licență;
- cunoștințe operare PC dovedite printr-o diplomă în
domeniu;
- domiciliul stabil /rezident în România;
- apt din punct de vedere medical;
- nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru
motive disciplinare;
- nu face parte din rândul funcționarilor publici sau al
altor categorii de personal din cadrul autorității publice tutelare sau al
altor instituții publice;
- nu este incapabil, potrivit legii și nu are condamnare
pentru gestiune frauduloasă, abuz de încredere, fals și uz de fals,
înșelăciune, delapidare, mărturie mincinoasă, dare sau luare de mită,
infracțiuni prevăzute de legea 656/2002 pentru prevenirea şi sancţionarea
spălării banilor, precum şi pentru instituirea unor măsuri de prevenire şi
combatere a finanţării terorismului.
- experienţă relevantă (minim 10 ani) în consultanţă în
management sau în activitatea de transport din cadrul unor întreprinderi
publice ori societăţi din domeniul privat;
- să nu fi fost implicat într-un litigiu cu Meditur SA sau
cu autoritatea publică tutelară soluționat definitiv în defavoarea
candidatului;
D. Dosarul de
candidat trebuie să conțină, în mod obligatoriu următoarele elemente:
1. Cerere de depunere a candidaturii care va conţine si opisul
documentelor din dosarul de candidatură;
2. Curriculum
vitae (Model europass, exemplificat la următorul link: https://europass.cedefop.europa.eu/sites/default/files/cv-example-1-ro-ro.pdf );
3. Cazier judiciar;
4. Copiile actelor de studii (pentru cei care au finalizat
studiile în străinătate este necesară dovada echivalării studiilor, eliberată
de Ministerul Educației Naționale și Cercetării Științifice – Centrul Național
de Recunoaștere și Echivalare a Diplomelor) confirmate prin semnatura si
mentiunea “Conform cu originalul”. În Etapa a II-a se poate solicita de către
Organizator prezentarea oricaror documentelor originale pentru confruntare,
documente care atestă îndeplinirea cerințelor solicitate pentru eligibilitatea
candidatului;
5. Copia
actului de identitate;
6. Adeverință
doveditoare a vechimii în muncă;
7. Adeverință care să ateste starea de sănătate, eliberată de
medicul de familie al candidatului cu cel mult două luni anterior depunerii
dosarului de candidat (adeverința va conține în clar, numărul, data, numele
emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul
Sănătății.
8. Declarație pe proprie răspundere prin care candidatul
confirmă că nu se află într-una din situațiile prevăzute la art.6 din OUG
109/2011;
9. Declaraţie (netipizată) de consimţământ
prin care candidatul îşi exprimă acordul de a i se procesa datele personale în
scopul exclusiv al procedurii de recrutare şi selecţie;
10. Recomandare de la ultimul loc de muncă. Recomandarea trebuie
să cuprindă, în mod obligatoriu, caracterizarea profilului profesional și moral
al persoanei și referințe profesionale favorabile de la ultimul loc de muncă.
11. Oferta tehnica – in cadrul careia
candidatul va detalia modul in care indeplineste fiecare dintre conditiile, criteriile
obligatorii, generale, precum si celelalte criterii de evaluare.
Alte Criterii de evaluare:
1.
Competente
1.1.
Competente specifice sectorului de activitate;
1.2.
Competente profesionale de importanta strategica:
-
intelegere aprofundata a sistemelor de management a unei societăţi si a
cerintelor unei activitati eficiente;
-
intelegerea directiilor strategice de dezvoltare a transportului public local
la nivel local, regional;
-
capacitate de luare a deciziilor si de evaluare a impactului acestora asupra
intreprinderii si angajatilor acesteia;
-
cunoștințe referitoare la marketingul strategic și comunicare;
-
cunostinte referitoare la managementul riscului;
-
capacitatea de organizare si coordonare;
-
experienta in aplicarea unor masuri de imbunatatire a activitatii;
-
cunoştinţe privind sistemul de control intern/managerial la societăţile publice.
1.3.
Cunoştinte de legislație și capacitate managerială în domeniu - guvernanță
corporativă, legislație specifică transportului public, etc.;
1.4.
Competente sociale si personale
-
abilități de comunicare și negociere;
-
capacitate de analiză și sinteză, inclusiv a datelor economice;
-
abilități de relaționare.
2.
Integritate și reputație
3.
Condiții prescriptive și proscriptive
- peste numarul minim de 5 ani, OBLIGATORIU, numărul
anilor în care societatea/societăţile in care a activat candidatul a/au obţinut
profit va fi punctat in plus conform matricei profilului de candidat.
Procedura de desfăşurare a selecţiei este următoarea:
Candidații
vor depune dosarul complet, cu documentele solicitate până inclusiv la data de
28.01.2017, ora 15.00, înăuntrul termenului de 30 de zile de la data publicării
anunțului (28.12.2016), la sediul Meditur S.A., din localitatea Medias, Sos.
Sibiului nr.100A, în plic închis; pe plic se va menționa ,,Candidat pentru
postul de director general al Meditur SA”, precum și numele, prenumele, adresa
de domiciliu, numărul de telefon și adresa de mail a candidatului.
La depunerea dosarului, candidații vor primi un număr de înregistrare.
Alte comunicări între Comitetul de nominalizare și remunerație al Consiliului
de Administrație al Meditur SA, responsabil cu selecția și candidați se vor
face pe adresele de domiciliu cu confirmare de primire sau pe adresele de email
comunicate, păstrându-se dovezi ale transmiterii documentelor. La transmiterile
online se va aplica un Reply cu confirmare de primire de către destinatarul
emailului.
Rezultatul
selecției dosarelor se va comunica în scris candidaților, iar lista scurtă va
fi publicată pe site-ul societății în termen de 24 de ore de la finalizare.
După comunicarea rezultatelor
selecției candidații respinși vor putea depune contestație în termen de 24 de
ore. Contestațiile vor fi soluționate de către Comisia de rezolvare a
contestațiilor numită prin Decizie a Consiliului de Administrație al Meditur
SA, în termen de 48 de ore de la înregistrarea contestației.
Candidații
declarați admiși după Etapa a II-a vor face parte din lista scurtă de până la 5
candidați pentru postul de director general al societății.
Candidatii vor fi informati in scris
acolo unde legea cere in mod expre acest lucru si telefonic asupra rezultatelor
fiecarei etape a procedurii de selectie.
Aceștia
vor depune în scris la secretariatul societății, în termen de 5 zile de la data
stabilirii listei scurte, „Declarația de intenție” în conformitate cu
prevederile HG 722/2016.
„Declaratia
de intentie” va conține în mod obligatoriu pe lângă celelalte elemente
constitutive și un proiect al unui plan de administrare care la rândul sau va
cuprinde și o propunere de abordare strategică a administrării societății
pentru care se aplică (maximum 2 pagini). Proiectul planului de administrare
trebuie să aducă cel puțin 5 elemente noi față de cel actual.
Selecția
finală a candidaților aflați pe lista scurtă se face pe bază de interviu,
organizat de către Comitetul de Nominalizare și Remunerare. Interviul se va
baza atât pe susținerea aspectelor din Declarația de intenție, a cunoașterii și
soluțiilor aspectelor din componenta “scrisorii de așteptări” a autorității
publice tutelare cât și pe alte aspecte privind contextul organizațional, legal
și al guvernanței corporative a întreprinderilor publice.
Partea
de verificare a cunoștințelor legislative a Interviului, conform criteriilor de
la capitolul „Alte Criterii de evaluare” punctul 1.3 se va face pe baza următoarei
bibliografii :
-
OUG
109/2011, guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, actualizată cu modificările
și completările ulterioare;
-
HG
722/28.09.2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a unor prevederi
din OUG 109/2011 privind guvernanţa corporativă a
întreprinderilor publice;
-
Legea
31/16.11.1990 – privind societățile comerciale, actualizată;
-
Legea
51/ 8.03.2006 – a serviciilor comunitare de utilităţi publice, republicată;
-
Legea
92/10.04.2007 – privind serviciile de transport public local, ale cărei norme
de aplicare au fost aprobate prin Ordinul nr. 353/2007 al Ministerului
Internelor și Reformei Administrative, prin care s-a stabilit cadrul juridic
privind înființarea, autorizarea, organizarea, gestionarea și finanțarea serviciilor
publice de transport local;
-
Ordonanța
Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere.
-
Ordinul
972/2007 al Ministrului Transporturilor de aprobare a Regulamentului cadru
pentru efectuarea transportului public local și a caietului de sarcini pentru
Serviciile Comunitare de Utilitati Publice aprobat prin Ordinul 272/2007
privind Normele cadru, privind tarifele pentru serviciile de transport public
de persoane.
-
Regulamentul
(CE) nr. 1370/2007 al Parlamentului European si al Consiliului din 23 octombrie
2007, privind serviciile publice de transport feroviar şi rutier de călători;
Pentru
interviu se stabilește punctajul potrivit Fisei interviului de selecție,
rezultatul obținut de candidat reprezentând suma punctajelor obținute la
această probă.
Data,
ora și locul desfășurării interviului va fi comunicată telefonic fiecărui
candidat în parte.
Numirea
efectivă ca director general al Meditur S.A. Mediaș se va face exclusiv de
către Consiliul de Administrație, pe baza raportului pentru rezultatele și numirile
finale, care include clasificarea candidaților cu motivarea acesteia, întocmit
de către Comitetul de Nominalizare și Remunerare. Decizia va fi comunicată și
către Consiliul Local al Municipiului Mediaș în calitate de autoritate publică
tutelară și AGA a Meditur SA.
În
situația în care, după finalizarea procedurii de selecție Comitetul de
Nominalizare și Remunerare, nu poate înainta raportul cu cel puțin un candidat,
la Decizia Consiliului de Administrație al Meditur SA se va relua procedura conform
dispozițiilor legale.
Informatii suplimentare se pot
solicita la numarul de telefon 0269/845678, persoana de contact Neag Florin, de
luni-vineri, ora 07.00-15.00 sau prin email: office@meditur.ro.
Întocmit la Mediaș la data de 28.12.2016.
Comitetul
de nominalizare și remunerare
numit prin
Decizia nr. 20/31.08.2016
din cadrul
Consiliului de Administrație al MEDITUR SA
prin:
Președinte - dl. Seicean Valentin ______________