Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu, instituţie
publică de interes judeţean organizată în subordinea Consiliului
Judeţean Sibiu, aduce la cunoștința cetățenilor județului Sibiu faptul
că, în scopul asigurării cadrului necesar derulării în condiţii optime a
procesului electoral pentru alegerea Președintelui României, mai precis
a celui de-al doilea tur de scrutin organizat în data de 24.11.2019,
dar şi pentru a veni în sprijinul alegătorilor ale căror acte de
identitate au termenul de valabilitate expirat, instituția, precum şi
cele 19 servicii publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor ale
municipiilor, oraşelor şi comunelor – Axente Sever, Dârlos, Laslea,
Orlat, Slimnic, Șelimbăr, Şura Mică și Turnu Roşu, operaționale la
nivelul judeţului Sibiu, şi-au stabilit un program special de lucru
pentru primiri/eliberări documente, atât în ziua premergătoare, cât şi
în ziua desfăşurării alegerilor.
În weekend-ul 9-10 noiembrie, la nivelul
județului Sibiu au fost eliberate 613 cărți de identitate (189 în
cursul zilei de sâmbătă, 9 noiembrie, și 424 în cursul zilei de
duminică). La sediul DJEP Sibiu de pe strada Câmpului nr. 14 s-au
înregistrat un număr de 14 solicitări de eliberare a cărții de
identitate (3 sâmbătă, 9 noiembrie, și 11 duminică, 10 noiembrie),
restul solicitărilor înregistrându-se la cele 19 servicii comunitare
publice locale de evidență a persoanelor aflate în coordonarea
metodologică a Direcției Județene de Evidență a Persoanelor Sibiu. De
asemenea, au mai fost eliberate 21 de cărți de identitate provizorii (7
sâmbătă, 9 noiembrie, și 14 în cursul zilei de duminică, 10 noiembrie).
Prin urmare, Direcţia Judeţeană de Evidenţă a Persoanelor Sibiu şi
serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor a căror
activitate este coordonată metodologic de instituţia noastră, vor
desfășura activități de relații cu publicul, asfel:
§ sâmbătă, 23 noiembrie 2019, între orele 08:00 – 16:00, cele 19
servicii locale vor primi și soluționa cereri pentru eliberarea actului
de identitate, cu preponderență, cele ca urmare a expirării actului de
identitate deținut, concomitent cu înmânarea actelor de identitate
produse în perioada anterioară;
§ duminică, 24 noiembrie 2019, între orele 07:00 – 14:00, cele 19
servicii locale vor primi și soluționa cereri pentru eliberarea actului
de identitate, cu preponderență, cele ca urmare a expirării actului de
identitate deținut, concomitent cu înmânarea actelor de identitate
produse în perioada anterioară. În intervalul orar 14:00 – 21:00, se vor
înmâna actele de identitate solicitanților lor, fără a se mai putea
depune cereri pentru eliberarea de noi cărți de identitate, în cazul
serviciilor de profil aflate la distanță considerabilă de municipiul
reședință de județ;
§ în considerarea competenței teritoriale pe linie de evidență a
persoanelor, în scopul asigurării premiselor necesare astfel încât orice
cetățean al județului Sibiu, indiferent de domiciliul acestuia, să
poată solicita/obține un nou act de identitate pentru exercitarea
dreptului de vot prevăzut de Constituția României, la nivelul D.J.E.P.
Sibiu, cu sediul în mun. Sibiu, str. Câmpului, nr. 14, în ziua de
duminică, în intervalul orar 14:00 – 19:00, se pot depune cereri pentru
eliberarea actului de identitate, urmând ca, până la încheierea
activității, respectiv ora 21:00, să fie eliberate toate actele de
identitate personalizate titularilor acestora.