Direcţia Judeţeană de
Evidenţă a Persoanelor Sibiu oferă detalii despre actele expirate sau
cele noi.
Nu
aglomeraţi ghişeele
Instituţia cu atribuţii
de coordonare şi control metodologic a activităţii celor 19 servicii publice
comunitare locale de evidenţă a persoanelor operaţionale la nivelul judeţului
Sibiu (cele constituite în subordinea consiliilor locale ale municipiilor Mediaş şi Sibiu, ale
oraşelor Agnita, Avrig, Cisnădie, Copşa
Mică, Dumbrăveni, Miercurea Sibiului, Ocna Sibiului, Sălişte şi Tălmaciu,
precum şi cele ale comunelor Axente
Sever, Dârlos, Laslea, Orlat, Slimnic, Şelimbăr, Şura Mică şi Turnu Roşu),
transmite, pentru evitarea prezentării la sediu, că documentele de identitate
(cărţi de identitate, cărţi de identitate provizorii, vize de reşedinţă) al
căror termen de valabilitate a expirat
începând cu data de 1 martie 2020 îşi păstrează valabilitatea pe toată perioada
stării de alertă, precum şi 90 de zile de la încetarea acestei stări.
Obligaţii
legale
Cei care deţin acte de
identitate al căror termen de valabilitate a expirat anterior datei de 1 martie
2020 sunt obligaţi să solicite
serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor competente punerea în
legalitate pe linie de evidenţă a persoanelor, prin eliberarea unor noi acte de
identitate. Totodată, persoanele care nu deţin act de identitate (nu au
solicitat eliberarea primului act de identitate, actul de identitate este
pierdut/furat/distrus), au obligaţia să solicite eliberarea actului de
identitate, după consultarea prealabilă a procedurii şi a programului de lucru
stabilite la nivelul fi ecărui serviciu de evidenţă a persoanelor din judeţul
Sibiu.
Persoanele aflate în
situaţiile expuse şi care doresc relaţii suplimentare privind activitatea de
specialitate în materie de evidenţă a persoanelor, dar şi stare civilă, se pot
informa pe site-ul www.djepsibiu.ro