În contextul în care numărul
îmbolnăvirilor în România se menține la un nivel crescut în ultima perioadă,
din ce în ce mai mulți părinți se întreabă dacă școlile și grădinițele se vor
redeschide, sau nu, în luna septembrie. Nelu Tătaru spune că decizia depinde de
modul în care țara noastră va depăși această perioadă.
Săptămâna trecută, premierul Ludovic
Orban îi avertiza pe cei din domeniul educației să fie pregătiți să înceapă
cursurile doar online.
Pe de altă parte, ministrul Sănătății,
Nelu Tătaru, declara luni seara că decizia va fi luată în funcție de evaluările
fiecărei etape. De asemenea, acesta a declarat că există un grup de lucru, o comisie mixtă la nivelul Ministerului
Educaţiei, condusă de Raluca Turcan, care se ocupă cu gestionarea măsurilor de
reîncepere a noului an școlar.
„Eu am spus încă de la început, ne vom gestiona perioada de vară, vom evalua fiecare etapă, iar în apropierea lunii septembrie vom vedea și cum prognozăm o următoare perioadă, inclusiv începutul anului şcolar. De o săptămână jumătate, sub coordonarea vicepremierului Raluca Turcan, este o comisie mixtă cu Ministerul Sănătății, Ministerul Educaţiei, anumite direcții, care pregătesc reînceperea anului școlar. Avem scenarii, de la cele mai sumbre până la cele adaptate”, a spus Nelu Tătaru la Digi24.
Decizia privind reînceperea școlii, spre
sfârșitul verii
De asemenea, ministrul îndeamnă românii
la prudență și la respectarea măsurilor de siguranță, spunând că deciziile cu
privire la reînceperea anului școlar vor fi luate abia spre sfârșitul verii.
„La apropierea începutului anului
școlar, să spunem sfârșitul lunii august, o să spunem ce putem să facem în 15
septembrie sau cum suntem. Pregătim acest moment, cu tot ce înseamnă măsuri.
Sfatul ar fi cel precaut. Noi acum avem de gestionat o a doua cocoașă a acestui
primului moment pandemic”, a adăugat ministrul.
3 scenarii posibile pentru noul an
școlar
Pe masa ministrului
Educației ar fi ajuns trei scenarii posibile pentru noul an școlar, în funcție de
evoluția pandemiei. Primul scenariu presupune prezența normală a elevilor la
școală. Cel de-al doilea scenariu presupune prezența de 50% la școală, restul
de 50% online. Scenariul al treilea prevede cursuri 100% online.