A fost semnat contractul
pentru întocmirea studiului de fezabilitate al centurii ocolitoare a
municipiului Mediaș. Evenimentul a avut loc la sediul Primăriei Mediaș, în
prezența conducerii administrației publice locale și a reprezentanților firmei
care va realiza studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investiții „Varianta
ocolitoare a orașului Mediaș, pe Drumul Național 14“. Valoarea totală a
contractului semnat este de 1,8 milioane de lei, iar durata de implementare
este de 15 luni, din care 8 luni sunt alocate întocmirii studiului de
fezabilitate. Acesta va include analiza multicriterială de traseu, studiul de trafic,
studii de teren, activități de proiectare, evaluarea impactului asupra
mediului, analiza cost-beneficiu și modelul financiar, autorizații, avize și
acorduri.
În data de 3 iunie, la
sediul Primăriei Mediaș a fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate
al unui proiect prioritar pentru municipiul de pe Târnava Mare și anume
„Varianta ocolitoare a orașului Mediaș, pe DN 14“. Scopul principal al acestui
proiect este execuția variantei ocolitoare a municipiului Mediaș, pe Drumul Național
14, inclusiv conectarea la rețeaua de drumuri existente, fiind cuprins în
programul de guvernare 2020 - 2024 și deținând toate premisele pentru a
beneficia de finanțare europeană. Proiectul este inclus în Ordinul ministrului
Transporturilor nr, 1699/2020, care prevede aprobarea listei ce cuprinde
proiectele de infrastructură și transport, în vederea includerii la finanțare
în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM). Investiția se va
realiza în conformitate cu OUG 101/2020, prin care Compania Națională de
Administrare a Infrastructurii Rutiere, a încheiat cu municipalitatea un
parteneriat de implementare, document semnat în data de 30 septembrie 2020.
Început de drum
Valoarea totală a
contractului, câștigat prin licitație de către societatea ADURO IMPEX S.R.L.,
este de 1,81 milioane lei cu TVA, iar durata de implementare este de 15 luni,
din care 8 luni sunt alocate întocmirii studiului de fezabilitate. Acesta va
include analiza multicriterială de traseu, studiul de trafic, studii de teren,
mai exact studii topografice detaliate, hidrologice și hidraulice detaliate,
geotehnice, arheologice, studiul de seismicitate, studii privind ocuparea
terenurilor-exproprieri. Totodată, se vor face alte investigații de sol și
materiale, identificarea, relocarea și protejarea utilităților publice, dar și
activități de proiectare. Acestea se referă la lucrări
de drum, intersecții, podețe, lucrări de consolidare, lucrări de
poduri/pasaje, viaducte, lucrări hidrotehnice, siguranța circulației rutiere,
conectarea rețelei locale de drumuri, dotări ale variantei de ocolire, planul
de operare si întreținere. Totodată, se va face evaluarea impactului asupra
mediului, analiza cost-beneficiu și modelul financiar, se vor obține
autorizații, avize și acorduri.
Asistență tehnică
Compania Națională de
Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a întocmit în 2004 un studiu de
fezabilitate privind obiectivul de investiții „Varianta ocolitoare a orașului
Mediaș, pe DN14”. Firma câștigătoare va acorda asistență municipalității pe
întreg circuitul de avizare, până la
obținerea Hotărârii Guvernului de reaprobare a indicatorilor tehnico-economici,
conform Studiului de fezabilitate actualizat.
Parteneriat pentru centură
În toamna anului trecut, ministrul
Transporturilor și primarul Mediașului, Gheorghe Roman, au semnat protocolul de
implementare al unui parteneriat între municipiul de pe Târnava Mare și
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Scopul
parteneriatului este acela de realizare a obiectivului de investiții „Varianta
ocolitoare a municipiului Mediaș” în cadrul Programului Operațional
Infrastructură Mare 2014-2020. Aceasta va fi realizată cu fonduri europene
nerambursabile, în colaborare cu Ministerul Fondurilor Europene. Practic, Primăria
Mediaș a preluat acest proiect în vederea implementării, va actualiza studiul
de fezabilitate existent, va clarifica situația juridică a terenului și va
întocmi proiectul tehnic.
Traseul centurii
Lungimea totală a traseului
variantei ocolitoare este de 8,425 kilometri și prevede podurile și pasajele
peste râul Târnava Mare, iar linia CF300, cu o lungime de 1,185 km, include patru
poduri și două viaducte. Traseul pornește din sensul giratoriu situat pe
Șoseaua Sibiului, traversează linia ferată și râul Târnava Mare, se
intersectează cu strada Titus Andronic, continuă de-a lungul digului râului, se
intersectează cu strada Baznei, continuă cu un viaduct în zona stadionului și
apoi traversează râul Târnava Mare și linia căii ferate la ieșire până în
Drumul Național 14.