vineri, 4 iunie 2021

Publicat la 6/04/2021 11:00:00 a.m. de

Pas înainte pentru centură

A fost semnat contractul pentru întocmirea studiului de fezabilitate al centurii ocolitoare a municipiului Mediaș. Evenimentul a avut loc la sediul Primăriei Mediaș, în prezența conducerii administrației publice locale și a reprezentanților firmei care va realiza studiul de fezabilitate pentru obiectivul de investiții „Varianta ocolitoare a orașului Mediaș, pe Drumul Național 14“. Valoarea totală a contractului semnat este de 1,8 milioane de lei, iar durata de implementare este de 15 luni, din care 8 luni sunt alocate întocmirii studiului de fezabilitate. Acesta va include analiza multicriterială de traseu, studiul de trafic, studii de teren, activități de proiectare, evaluarea impactului asupra mediului, analiza cost-beneficiu și modelul financiar, autorizații, avize și acorduri.


În data de 3 iunie, la sediul Primăriei Mediaș a fost semnat contractul pentru studiul de fezabilitate al unui proiect prioritar pentru municipiul de pe Târnava Mare și anume „Varianta ocolitoare a orașului Mediaș, pe DN 14“. Scopul principal al acestui proiect este execuția variantei ocolitoare a municipiului Mediaș, pe Drumul Național 14, inclusiv conectarea la rețeaua de drumuri existente, fiind cuprins în programul de guvernare 2020 - 2024 și deținând toate premisele pentru a beneficia de finanțare europeană. Proiectul este inclus în Ordinul ministrului Transporturilor nr, 1699/2020, care prevede aprobarea listei ce cuprinde proiectele de infrastructură și transport, în vederea includerii la finanțare în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM). Investiția se va realiza în conformitate cu OUG 101/2020, prin care Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a încheiat cu municipalitatea un parteneriat de implementare, document semnat în data de 30 septembrie 2020.
 
Început de drum
 
Valoarea totală a contractului, câștigat prin licitație de către societatea ADURO IMPEX S.R.L., este de 1,81 milioane lei cu TVA, iar durata de implementare este de 15 luni, din care 8 luni sunt alocate întocmirii studiului de fezabilitate. Acesta va include analiza multicriterială de traseu, studiul de trafic, studii de teren, mai exact studii topografice detaliate, hidrologice și hidraulice detaliate, geotehnice, arheologice, studiul de seismicitate, studii privind ocuparea terenurilor-exproprieri. Totodată, se vor face alte investigații de sol și materiale, identificarea, relocarea și protejarea utilităților publice, dar și activități de proiectare. Acestea se referă la lucrări de drum, intersecții, podețe, lucrări de consolidare, lucrări de poduri/pasaje, viaducte, lucrări hidrotehnice, siguranța circulației rutiere, conectarea rețelei locale de drumuri, dotări ale variantei de ocolire, planul de operare si întreținere. Totodată, se va face evaluarea impactului asupra mediului, analiza cost-beneficiu și modelul financiar, se vor obține autorizații, avize și acorduri.
 
Asistență tehnică
 
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a întocmit în 2004 un studiu de fezabilitate privind obiectivul de investiții „Varianta ocolitoare a orașului Mediaș, pe DN14”. Firma câștigătoare va acorda asistență municipalității pe întreg circuitul de avizare,  până la obținerea Hotărârii Guvernului de reaprobare a indicatorilor tehnico-economici, conform Studiului de fezabilitate actualizat.
 
Parteneriat pentru centură
 
În toamna anului trecut, ministrul Transporturilor și primarul Mediașului, Gheorghe Roman, au semnat protocolul de implementare al unui parteneriat între municipiul de pe Târnava Mare și Compania  Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere. Scopul parteneriatului este acela de realizare a obiectivului de investiții „Varianta ocolitoare a municipiului Mediaș” în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020. Aceasta va fi realizată cu fonduri europene nerambursabile, în colaborare cu Ministerul Fondurilor Europene. Practic, Primăria Mediaș a preluat acest proiect în vederea implementării, va actualiza studiul de fezabilitate existent, va clarifica situația juridică a terenului și va întocmi proiectul tehnic.
 

Traseul centurii

 
Lungimea totală a traseului variantei ocolitoare este de 8,425 kilometri și prevede podurile și pasajele peste râul Târnava Mare, iar linia CF300, cu o lungime de 1,185 km, include patru poduri și două viaducte. Traseul pornește din sensul giratoriu situat pe Șoseaua Sibiului, traversează linia ferată și râul Târnava Mare, se intersectează cu strada Titus Andronic, continuă de-a lungul digului râului, se intersectează cu strada Baznei, continuă cu un viaduct în zona stadionului și apoi traversează râul Târnava Mare și linia căii ferate la ieșire până în Drumul Național 14.
    Trimite prin e-mail