Consiliul Județean Sibiu și Agenția
Națională pentru Achiziții Publice au semnat, la începutul acestei
săptămâni, un protocol de colaborare în
vederea înființării Unității de Achiziții Publice Centralizate la nivel local
(UCA), fiind una dintre cele trei autorități locale din țară care implementează
acest program pilot, alături de Primăria Municipiului Timișoara și de Consiliul
Județean Harghita.
Astfel, procedurile de achiziții publice vor fi simplificate, centralizate și concentrate, iar timpul va fi optimizat, ceea ce va conduce la gestionarea eficientă a banului public, la realizarea de economii, precum și la îmbunătățirea transparenței cheltuirii fondurilor publice.
”Mă bucur că am reușit ca județul Sibiu să se numere printre cele trei administrații locale care fac parte din acest program. Este un pas important pentru eficientizarea și creșterea gradului de transparență a cheltuirii banului public”, a declarat președinta CJ Sibiu, Daniela Cîmpean.Înființarea unităților de achiziții publice se realizează în cadrul proiectului derulat de către Agenția Națională pentru Achiziții Publice : SIPOCA 625 ”Sprijin în implementarea SNAP prin consolidarea capacității administrative a ANAP și a autorităților contractante”, implementat cu sprijinul Băncii Europene de Investiții (BEI), care pe lângă înființarea acestor unități, are ca scop pregătirea unor planuri pentru înființarea ulterioară a încă opt UCA, precum și creșterea gradului de conștientizare la nivel național cu privire la beneficiile achizițiilor publice centralizate la nivel local.
De asemenea, înființarea acestor unități este una dintre măsurile incluse în Strategia Națională în domeniul Achizițiilor Publice. Aceste organisme funcționează în majoritatea statelor europene, atât la nivel național, cât și local.