În perioada 18 octombrie – 16
noiembrie 2021, Direcția de Asistență Socială (D.A.S.) va prelua cererile
pentru acordarea ajutoarelor pentru încălzirea locuinței, acordate în baza
Legii 226/2021, privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru
consumatorul vulnerabil de energie, și a Hotărârii de Guvern nr. 1073/2021
pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii nr. 226/2021.
Ajutoarele se vor acorda în
baza unui dosar complet, care va conține în mod obligatoriu o serie de
documente, printre care amintim: cerere tip, cartea de identitate a
proprietarului, o declarație pe propria răspundere pentru persoanele care nu
realizează nici un venit, copie a celei mai recente facturi de gaze naturale
sau energie electrică, acte de venit aferente lunii septembrie, precum și o adeverință
eliberată de către Serviciul Fiscal Local Mediaş pentru familiile sau
persoanele singure care dețin cel puțin unul dintre bunurile cuprinse în anexa
4 a Normelor metodologice de aplicare a H.G. 50/2011.
Lista completă a actelor
necesare întocmirii dosarului poate fi consultată la sediul D.A.S., al
Primăriei Mediaș, dar și pe site-urile celor două instituții. Cuantumul
ajutoarelor pentru încălzire este cuprins între 25 și 250 de lei pentru
încălzire cu gaze naturale, între 50 și 500 de lei pentru energie electrică și
între 32 și 320 de lei pentru încălzirea cu lemne.
Ca elemente de noutate față de
prevederile legale anterioare, prezenta lege aduce următoarele modificări:
Venitul minim pe membru de
familie se majorează la suma de 1386 lei, iar în cazul persoanelor singure
venitul este de până la 2053 lei
Acordarea, pe lângă ajutorul
de încălzire, și a unui supliment pentru energie, în sumă fixă, și anume: 10
lei/lună pentru consumul de gaze naturale; 20 de lei/lună pentru consumul de
combustibili solizi (lemne) şi/sau petrolieri; 30 de lei/lună pentru consumul
de energie electrică sau 70 de lei/lună dacă titularul folosește exclusiv
energia electrică.
La întocmirea cererii, este
obligatoriu să se prezinte doar titularul contractului de furnizare a energiei
electrice sau a gazelor naturale
Cererile, însoțite de
documentele aferente, pot fi depuse la două puncte de preluare, respectiv la
sediul Direcției de Asistență Socială de la fosta Aviație, și în incinta
Primăriei Mediaș, Piața Corneliu Coposu nr. 3, cu respectarea tuturor normelor
de distanțare și a purtării măștii de protecție.
De asemenea, documentația
poate fi transmisă și online, la email das_medias@yahoo.com, sau prin
intermediul serviciului poștal, la adresa Direcției de Asistență Socială Mediaș,
Aleea Comandor Dimitrie Moraru nr. 11.
Formularele necesare pentru
completarea dosarului pot fi descărcate de pe site-urile www.primariamedias.ro
și dasmedias.wordpress.com, sau obținute de la sediile amintite. Programul de
preluare a dosarelor este de luni până joi, între orele 8:00 – 12:00 și 12:30 –
15:00, iar vineri între orele 8:00 – 12:00.