Centrul
Școlar de Educație Incluzivă din Mediaș derulează un proiect cu finanțare
europeană, intitulat „Bucurie și distracție în micul meu univers
digital”. Proiectul este finanțat prin programul Erasmus+ implementat de
Comisia Europeană, prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în
Domeniul Educației și Formării Profesionale. Grupul țintă al proiectului este
format din peste 300 de elevi și 36 de profesori atât din cadrul Centrului
Școlar de Educație Incluzivă, cât și din școlile integratoare.
Organizarea
și proiectarea activităților la clasă și în intervenția personalizată cu
utilizarea resurselor educaționale digitale reprezintă o modalitate de
stimulare și suport pentru elevii din ciclul gimnazial și crearea de
oportunități de utilizare a instrumentelor digitale care să contribuie la o
abordare incluzivă și adaptată nevoilor individuale a învățării acestor elevi. Astfel,
a luat naștere proiectul Erasmus+ intitulat „Bucurie și distracție în micul meu
univers digital”, proiect care se desfășoară în perioada 1 decembrie 2021 - 1
iunie 2023. Beneficiarul direct al acestui proiect este Centrul Școlar de
Educație Incluzivă din Mediaș, iar din grupul țintă fac parte peste 300 de
elevi și 36 de profesori atât din unitatea de învățământ medieșeană, cât și din
școlile integratoare.
„Proiectele europene reprezintă o oportunitate atât pentru dascălii școlii noastre, cât și pentru elevi de a lua contact cu participanții la educație din alte sisteme de învățământ, de a face schimburi interculturale, de a vizita și cunoaște locuri noi, de a privi prin ochii celuilalt. Inițiativa lansării unui alt proiect Erasmus+ în care școala noastră să fie implicată a fost o altă provocare pe care ne-am dorit-o și la care am vrut să participăm, ca urmare a unei necesități pe care am identificat-o și căreia i-am definit obiective și finalități”, transmite echipa de proiect.Obiectivele urmărite
„Trăim vremuri diferite de cele în care am trecut noi prin școală, societatea s-a schimbat, Europa este un teritoriu vast și multicultural, în care vrem să ne mișcăm liberi, dorindu-ne să cunoaștem oameni și locuri noi, să descoperim noi ocazii de-a ne pune în valoare, de-a ne educa în spiritul comunitar, de-a ne dezvolta competențe digitale atât de necesare în procesul didactic actual”, consideră echipa de proiect.