miercuri, 23 februarie 2022

Publicat la 2/23/2022 10:31:00 a.m. de

Thellmann: Digitalizarea este necesară!

Deputatul Christine Thellmann susține adaptarea cadrului legislativ la condițiile impuse de pandemie.
 
 
Parlamentarul medieșean a susținut, marți, în plenul Camerei Deputaților, un proiect de lege a cărui actualizare și adaptare s-a impus în contextul pandemiei de COVID-19. Este vorba despre Legea 7/1996, legea cadastrului și a publicității imobiliare. Totodată, liberalii au susținut modificarea ordonanței de urgență care le dă consilierilor locali și județeni dreptul de a participa la ședințe prin intermediul oricăror mijloace electronice.
 
De la vulnerabilități la oportunități
 
Ultimii doi ani nu au însemnat doar recesiune economică, izolare sau boală și suferință. Această pandemie a împins autoritățile publice locale și centrale spre o digitalizare accelerată. În majoritatea cazurilor s-a renunțat la dosarul cu șină în format fizic, oamenii și agenții economici nu mai sunt puși pe drumuri atunci când trebuie să interacționeze cu instituțiile statului. „Nu mai este niciun secret că pandemia a evidențiat vulnerabilitățile și deficiențele instituțiilor publice, însă în egală măsură a împins autoritățile publice locale și centrale spre o digitalizare accelerată. Emailul, aplicațiile online și comunicarea cu ajutorul noilor tehnologii a făcut viața oamenilor mai ușoară. Chiar și noi, parlamentarii, ne-am adaptat timpurilor și avem ședințe online și în format hibrid. Cine putea spera la așa ceva în urmă cu 3-4 ani?“, a explicat Christine Thellmann în plenul Camerei Deputaților.
 
Legea cadastrului, modificată
 
În aceeași categorie se poate integra și proiectul care a fost dezbătut marți în Parlament. Acesta are ca obiect de reglementare completarea Legii numărul 7/1996. Concret este vorba despre introducerea unui articol nou care să reglementeze faptul că cererea de înscriere, recepţie sau avizare va putea fi depusă online prin intermediul sistemului informatic de cadastru şi carte funciară. Aceasta va fi însoţită de înscrisul prin care se constată actul sau faptul juridic a cărui înscriere se cere sau, după caz, de înscrisul pentru care se solicită recepţia sau avizarea. Partidul Național Liberal va vota pentru acest proiect.
 
Cu mijloace electronice
 
Totodată, un alt proiect luat în discuție este cel prin  care se propune modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ. „Concret, se urmărește clarificarea dreptului consilierilor locali sau judeţeni, după caz, de a participa la şedinţele consiliului local sau judeţean, după caz, cât şi la şedinţele comisiilor de specialitate ale autorităţii deliberative, prin intermediul oricăror mijloace electronice, în special pe perioada stării de urgenţă, dar şi ulterior, după încetarea acesteia“, a mai explicat deputatul Christine Thellmann.
    Trimite prin e-mail