Starea
de alertă din România a încetat de miercuri, de la miezul nopții, astfel că
măsurile restrictive au fost eliminate. Astfel, utilizarea măștii în spațiile
exterioare și în spațiile interioare nu va mai fi obligatorie, nu vor exista
limite privind accesul în diverse spații publice, precum spații comerciale,
instituții de alimentație publică sau instituții publice și nu vor mai exista
limite în privința orarului. De asemenea, certificatul PLF de
localizare a călătorilor nu va mai fi solicitat, iar la intrarea în
țară nu va mai fi solicitat certificatul electronic COVID.
Starea
de alertă nu a mai fost prelungită în România, iar asta înseamnă că începând de
miercuri au fost ridicate toate restricțiile. Concret, purtarea măștii, inclusiv în spațiile închise
nu mai este obligatorie, certificatul verde COVID pentru acces la mall, în
instituții sau la restaurant dispare la fel ca și formularul PLF la intrarea în
țară.
„Începând de miercuri, 9 martie își încetează aplicabilitatea Hotărârea Guvernului numărul 171 din 3 februarie 2022 privind prelungirea stării de alertă pe teritoriul României. Astfel, începând cu ora 00:00, încetează toate restricțiile, precum și restrângerea sau interzicerea unor activități așa cum erau prevăzute în actul normativ menționat. Spre exemplu obligativitatea purtării măști de protecție în spațiile publice, restrângerea sau interzicerea organizării și desfășurării de mitinguri, demonstrații, procesiuni, concerte sau a altor tipuri de întruniri, restrângerea sau interzicerea circulației persoanelor și vehiculelor în locurile și, după caz, în intervalele orare stabilite, organizarea muncii la domiciliu“, a precizat Alina Voina, Purtătorul de cuvânt al ISU Sibiu.
Atenție
la documente!
Totodată,
la nivelul structurilor Ministerului Afacerilor Interne, încetează măsurile
privind angrenarea poliției locale în cadrul activităților realizate de către
unitățile de poliție, precum și subordonarea operațională a serviciilor
voluntare pentru situații de urgență și a serviciilor de ambulanță. De
asemenea, documentele (cum ar fi cartea de identitate sau permisul de conducere,
a căror valabilitate a fost prelungită pe perioada stării de alertă, urmează să
expire după o perioadă 90 de zile de la încetarea stării de alertă. În acest
sens, structurile MAI responsabile pentru emiterea unor astfel de documente vor
informa cetățenii cu privire la modalitatea eliberării acestora, astfel încât
să fie evitată aglomerația la ghișee.
Recomandările
autorităților
Practic,
ne-am întors la normalitate, însă chiar și așa, autoritățile recomandă o serie
de măsuri de siguranță. Printre acestea se numără purtarea măștii de protecție
în spațiile deschise aglomerate, în mijloacele de transport în comun și în
spațiile închise, evitarea spațiilor aglomerate, fie că ele sunt închise sau
deschise, spălatul mâinilor și utilizarea unui antiseptic, dar și testarea
celor care au simptome și prezentarea la un centru de evaluare pentru a primi
tratament.