De ieri, actele de identitate expirate
pe durata stărilor de urgență și alertă nu mai sunt valabile.
Actele de identitate care,
potrivit legii, au expirat pe timpul stării de urgență și stării de alertă,
însă au rămas valabile pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei
stări, își pierd valabilitatea începând cu data de 7 iunie. Medieșenii aflați în această situație trebuie
să se adreseze Serviciului Public Comunitar Local de Evidența Persoanei, pentru schimbarea actelor de identitate,
având în vedere că aceste documente și-au pierdut valabilitatea.
„Începând cu data de 7 iunie 2022, actele de identitate care, potrivit legii, au expirat pe perioada stării de urgență și stării de alertă, au rămas valabile pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări, își pierd valabilitatea. Așadar, invităm cetățenii județului să se adreseze serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor pe raza cărora își au domiciliul, pentru schimbarea actului de identitate, având în vedere că aceste documente și-au pierdut valabilitatea la data menționată anterior“, se arată într-un comunicat de presă remis de către Direcția Județeană de Evidență a Persoanelor Sibiu.
În 30 de zile
Termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea actului de identitate
este de 30 de zile, însă acesta poate fi prelungit cu cel mult 15 zile de către
șeful serviciului public comunitar de evidență a persoanelor. Pentru evitarea
prezentării, în același timp, a unui număr mare de persoane la sediul
serviciilor publice locale de specialitate, li se recomandă cetățenilor să
acceseze platformele de programare online /telefonic ori să verifice, în
prealabil, programul de activitate al serviciului, accesând site-ul Primăriei
Mediaș. De asemenea, pentru situații de excepție, în scopul eliberării actului
de identitate într-un termen mai scurt decât cel stabilit la nivelul
serviciului de profil, se poate formula o cerere motivată, adresată șefului
serviciului public comunitar de evidență a persoanelor.
„În conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, republicată, cu modificările și completările ulterioare, termenul de soluționare a cererilor pentru eliberarea actului de identitate este de 30 de zile, acesta putând fi prelungit cu cel mult 15 zile de către șeful serviciului public comunitar de evidență a persoanelor“, se mai arată în comunicatul de presă.