Începând de miercuri, 12 octombrie și până în data
11 noiembrie 2022, Direcția de Asistență Socială Mediaș va prelua cererile
pentru acordarea ajutoarelor pentru încălzirea locuinței. Acestea sunt acordate
în baza Legii 226/2021, privind stabilirea măsurilor de protecție socială
pentru consumatorul vulnerabil de energie și a Hotărârii
de Guvern numărul 1073/2021 pentru aprobarea Normelor Metodologice de
aplicare a Legii numărul 226/2021.
Ajutoarele se vor acorda în baza unui dosar complet, care va conține în mod
obligatoriu o serie de documente, printre care o cerere tip, cartea de
identitate a proprietarului, o declarație pe propria răspundere pentru
persoanele care nu realizează niciun venit, copie a celei mai recente facturi
de gaze naturale sau energie electrică, acte de venit aferente lunii
septembrie, precum și o adeverință eliberată de către Serviciul Fiscal Local
Mediaş pentru familiile sau persoanele singure care dețin cel puțin unul dintre
bunurile cuprinse în anexa 4 a Normelor metodologice de aplicare a Hotărârii de
Guvern numărul 50/2011. Lista completă a actelor necesare întocmirii dosarului
poate fi consultată la sediul Direcției de Asistență Socială, al Primăriei
Mediaș, dar și pe site-urile celor două instituții.
Mai mulți beneficiari
Cuantumul ajutoarelor pentru încălzire este cuprins între 25 și 250 de lei
pentru încălzire cu gaze naturale, între 50 și 500 de lei pentru energie
electrică și între 32 și 320 de lei pentru încălzirea cu lemne. Ca elemente de
noutate față de prevederile legale anterioare, prezenta lege aduce o serie de
modificări. Astfel, venitul minim pe
membru de familie se majorează la suma de 1.386 lei, iar în cazul persoanelor
singure venitul este de până la 2.053 lei. De asemenea, pe lângă ajutorul de încălzire, se acordă și
un supliment pentru energie, în sumă fixă și anume 10 lei/lună pentru consumul de gaze naturale, 20
de lei/lună pentru consumul de
combustibili solizi (lemne) şi/sau petrolieri, 30 de lei/lună pentru consumul de energie electrică
sau 70 de lei/lună dacă titularul folosește exclusiv energia electrică. La întocmirea cererii, este obligatoriu să se
prezinte doar titularul contractului de furnizare a energiei electrice sau a
gazelor naturale.
2 puncte de lucru
Cererile, însoțite de documentele aferente, pot
fi depuse la două puncte de preluare, respectiv la sediul Direcției de Asistență
Socială de la fosta unitate militară de aviație și în incinta Primăriei Mediaș
din Piața Corneliu Coposu numărul 3, cu respectarea tuturor normelor de distanțare
și a purtării măștii de protecție. De asemenea, documentația poate fi transmisă
și online, la email das_medias@yahoo.com, sau prin intermediul serviciului poștal,
la adresa Aleea Comandor Dimitrie Moraru
numărul 11. Formularele necesare pentru completarea dosarului pot fi descărcate
de pe site-urile www.primariamedias.ro și dasmedias.wordpress.com, sau obținute
de la sediile amintite. Programul de preluare a dosarelor este de luni până
joi, între orele 8:00 – 13:00, iar vineri între orele 8:00 – 12:00.