Trei profesori
de la CSEI Mediaș s-au specializat în Turcia, în cadrul unui proiect Erasmus+.
Centrul Școlar
de Educație Incluzivă Mediaș a parcurs o nouă etapă în cadrul proiectului
Erasmus+ „Bucurie și distracție în micul meu univers digital”. În cadrul acestui
proiect de mobilitate în domeniul educației, finanțat prin programul Uniunii
Europene Erasmus+, în perioada 12-18 noiembrie 2022, trei cadre didactice au
participat la cursul structurat ”Distance education” care s-a desfășurat în
Istanbul, Turcia.
Platformă online
Pe parcursul
celor șapte zile de curs, profesorii au învățat ce înseamnă educația la distanță,
avantajele și dezavantajele acesteia, precum si folosirea platformei MOODLE
(Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment). Aceasta este una dintre
cele mai utilizate platforme open-source, este gratuită și este în permanență
modificată și îmbunătățită pentru a o adapta continuu la cele mai exigente
cerințe de învățare. Moodle permite comunicarea rapidă și eficientă între
utilizatorii platformei, permite implementarea formării de tip colaborativ, în
care cursanții, lucrând în grupuri la rezolvarea unor studii de caz sau în
dezbateri pe anumite teme de interes, pot împărtăși cu ceilalți cursanți
propriile experiențe și pot învață unii de la alții. De asemenea, există
instrumente care permit formatorilor să treacă de la suporturile de curs
clasice și prezentări în Power Point la materiale de formare interactive și
multimedia.
Obiectivele
cursului
Profesorii
participanți la cursul de formare vor multiplica rezultatele învățării prin
intermediul unor Workshop-uri adresate celorlalți profesori. Totodată, aceștia vor
implementa la clasă, în special în activitățile extracurriculare noua
platformă, fructificând astfel competențele dobândite cu scopul de a atinge
obiectivul strategic al instituției, acela de a crește numărul activităților de
predare/învățare bazate pe strategii moderne și egalizarea șanselor elevilor cu
cele ale altor grupuri în termeni de rezultate ale dezvoltării competențelor
digitale de bază și incluziunii sociale.