La inițiativa primarului
Gheorghe Roman, Consiliul Local Mediaș a aprobat, marți, în cadrul unei ședințe
extraordinare, completarea proiectului la faza de actualizare a studiului de
fezabilitate, a indicatorilor tehnico-economici și a devizului general pentru centura
orașului.
„Consilierii
locali medieșeni, întruniți în ședință extraordinară de îndată, au aprobat marți,
5 septembrie 2023, completarea proiectului la faza Actualizare Studiul de
fezabilitate, actualizat prin HCL numărul 171/2023, a indicatorilor
tehnico-economici și a Devizului General pentru obiectivul de investiții «Varianta
ocolitoare a orașului Mediaș, pe DN 14». Obiectivul proiectului este
decongestionarea traficului în municipiul Mediaș, precum și reducerea timpilor
de călătorie. Traseul variantei de ocolire a municipiului Mediaș are o lungime
liniară de 8769,49 metri, și va cuprinde pasaje, poduri, viaducte, pasarele, o
intersecție giratorie suspendată, două noduri rutiere și o intersecție
giratorie la nivel”, a transmis Anamaria Prodan, purtătorul de cuvânt al
Primăriei Mediaș.
Pe unde trece
centura
Traseul variantei de ocolire
a Municipiului Mediaș are o lungime de
8769,49 metri și începe la intrarea în oraș dinspre Sibiu, din sensul giratoriu
existent, traversează calea ferata și strada Rora Mare, ocolește stația de epurare ape uzate a orașului, traverseaza canalul Ighiș și râul Târnava
Mare. În continuare traversează strada Titus Andronic și zona Gura Câmpului intersectându-se cu DN 14 A,
strada Baznei, printr-o girație suspendată, dupa care urmează cursul râului
Târnava Mare, pe care îl traversează cu pod, traverseaza calea ferată și se
intersectează cu DN 14 la intersecție cu drumul Buzdului. Varianta ocolitoare va avea opt pasaje/poduri/viaducte/pasarele cu lungimea
totală de aproximativ 5.125 metri liniari, o intersecție giratorie suspendată,
două noduri rutiere și o intersecție giratorie. Valoarea totală a obiectivului
de investiții este de 1,1 miliarde de lei, inclusiv TVA.
Ce urmează
În faza
următoare, proiectul centurii ocolitoare a municipiului Mediaș va ajunge în
Comisia Tehnică a Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii
Rutiere, apoi în Comisia Interministerială, iar ultimul pas până la licitație
va fi aprobarea de către Guvernul României.