De la sfârșitul săptămânii trecute și până în data 13 noiembrie 2023, Direcția de Asistență Socială Mediaș, va prelua cererile pentru acordarea ajutoarelor
pentru încălzirea locuinței. Acestea sunt acordate în baza Legii 226/2021, privind stabilirea măsurilor de protecție socială pentru consumatorul vulnerabil
de energie și a Hotărârii de Guvern numărul 1073/2021
pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a Legii numărul 226/2021.
Ajutoarele se vor acorda în baza unui dosar complet, care
va conține în
mod obligatoriu o serie de documente, printre care o cerere tip, cartea de
identitate a proprietarului, o declarație
pe propria răspundere
pentru persoanele care nu realizează niciun venit, copie a celei mai recente facturi de gaze
naturale sau energie electrică, acte de venit aferente lunii septembrie, precum
și o adeverință eliberată de
către
Serviciul Fiscal Local Mediaş
pentru familiile sau persoanele singure care dețin cel puțin unul
dintre bunurile cuprinse în anexa 4 a Normelor metodologice de aplicare a Hotărârii
de Guvern numărul 50/2011. Lista completă a actelor necesare întocmirii
dosarului poate fi consultată la sediul Direcției de Asistență Socială, al
Primăriei Mediaș, dar și pe site-urile celor două instituții.
Mai mulți
beneficiari
Cuantumul ajutoarelor pentru încălzire este cuprins între
25 și 250 de lei pentru încălzire
cu gaze naturale, între
50 și 500 de lei pentru energie electrică și între 32 și 320 de lei
pentru încălzirea cu lemne. Ca și anul trecut, venitul
minim pe membru de familie este de 1.386 lei, iar în cazul persoanelor singure
venitul este de până la 2.053 lei. De asemenea, pe lângă ajutorul de încălzire, se acordă și
un supliment pentru energie, în sumă fixă și anume 10 lei/lună
pentru consumul de gaze naturale, 20 de lei/lună pentru consumul de combustibili solizi (lemne) şi/sau petrolieri, 30
de lei/lună pentru consumul de energie
electrică sau 70 de lei/lună dacă titularul folosește exclusiv energia electrică. La întocmirea
cererii, este obligatoriu să se prezinte doar titularul contractului de
furnizare a energiei electrice sau a gazelor naturale.
2 puncte de lucru
Cererile, însoțite de documentele aferente, pot fi depuse la două puncte de preluare,
respectiv la sediul Direcției de Asistență Socială de la fosta unitate militară de aviație și în incinta Primăriei Mediaș din Piața Corneliu Coposu numărul 3. De
asemenea, documentația poate fi transmisă și online, la email office@dasmedias.ro, sau prin intermediul serviciului poștal, la adresa Aleea Comandor
Dimitrie Moraru numărul 11. Formularele necesare pentru completarea
dosarului pot fi descărcate de pe site-urile www.primariamedias.ro și dasmedias.ro sau obținute de la sediile amintite. Programul de preluare
a dosarelor este de luni până joi, între orele 8:00 – 13:00, iar vineri între orele 8:00 – 12:00.