Proiectul de reabilitare a centrului istoric a rămas fără finanțare europeană. Acesta
a fost câștigat de
Primăria Mediaș în cadrul unui proiect cu două
componente, care includea și
reabilitarea Școlii
Gimnaziale Numărul 4. Agenția pentru
Dezvoltare Regională Centru a informat Primăria Mediaș
că s-a decis ca în cazul proiectelor alcătuite din două obiective de investiții
să se facă o prioritizare, iar fondurile eligibile să fie direcționate
către o singură componentă. Astfel, deoarece la Școala
Gimnazială Numărul 4 lucrările sunt deja în derulare, finanțarea
va merge către această componentă a proiectului iar cealaltă va rămâne fără
fonduri.
Agenția
pentru Dezvoltare Regională Centru a informat Primăria Mediaș
că s-a decis ca în cazul proiectelor alcătuite din două obiective de investiții
să se facă o prioritizare, iar fondurile eligibile să fie direcționate
către o singură componentă. În cazul municipiului de pe Târnava Mare, se află
în derulare proiectul „Îmbunătățirea calității vieții și a mediului urban în municipiul Mediaș”, cu două componente, „Reabilitare/modernizare Școala
Gimnazială Numărul 4”, respectiv „Reabilitare/modernizare străzi centrul
istoric”. „Ca urmare a
apariției Ordonanței
de Urgență a Guvernului
36/2023 privind stabilirea cadrului general pentru închiderea programelor operaționale
finanțate în perioada 2014-2020, am purtat în această perioadă un dialog susținut
cu ADR Centru în contextul închiderii
programului de finanțare POR
2014-2020 și a demărării
Programului Regiunea Centru 2021-2027. ADR Centru a analizat și
întocmit o listă cu cele 374
de proiecte aflate în
derulare pe exercițiul financiar
2014-2020. Astfel, s-a decis ca proiectele alcătuite din două obiective de
investiții să fie etapizate și
să fie
prioritizată o singură componentă către care să fie direcționate
fondurile eligile. La nivelul Primăriei Mediaș,
proiectul «Îmbunătățirea
calității
vieții și
a mediului urban în municipiul
Mediaș» , alcătuit
din două obiective de
investiții și
anume «Reabilitare/modernizare Școala
Gimnazială Numărul 4», respectiv «Reabilitare/modernizare
străzi centrul
istoric», s-a încadrat ca
finanțare în procesul de etapizare conform OUG mai sus menționată” a declarat
Primarul Gheorghe Roman.
O singură
direcție
În condițiile în care
în cazul Școlii Gimnaziale Numărul 4 proiectul este unul în derulare și s-au
efectuat deja lucrări importante, finanțarea va merge către această componentă, iar cealaltă
va rămâne fără finanțare. Decizia vine în contextul închiderii Programului Operațional Regional 2014-2020. „Analizând
situația tehnico-financiară și
luând în considerare
faptul că învățământul este o
prioritate pentru noi, am ales finanțarea
din fonduri europene a obiectivului de investiții
«Reabilitare/modernizare Școala
Gimnazială Numărul 4”». Astfel,
obiectivul de investiții «Reabilitare/modernizare
Școala Gimnazială Numărul 4”», rămâne în acest moment
fără finanțare
europeană” a mai spus
Gheorghe Roman.
2 loturi
Proiectul
„Reabilitare/modernizarea Școala
Gimnazială Numărul 4” este împărțit la
rândul său în două loturi.
Primul este intitulat „Servicii de proiectare si execuție
lucrări de construcție:
Reabilitare/ Modernizare Școala
Gimnaziala Numărul 4”. Acesta constă în principal în lucrări de
consolidare, amenajări de circulații
exterioare și accese, termoizolare a anvelopei
construcțiilor, refacerea finisajelor
interioare în sălile de clasă, recompartimentări, refacere instalații
sanitare și electrice. Cel de-al doilea lot de lucrări, intitulat
„Achiziția dotărilor pentru obiectivul de
investiție Reabilitare/ Modernizare Școala
Gimnaziala Numărul 4” va cuprinde furnizarea de produse pentru dotarea școlii
conform caietului de sarcini, produse care constau în principal în
mobilier cu specific școlar și
aparatură și echipamente electronice pentru uz
didactic. Prin proiectul de modernizare a clădirii cu funcțiune
de învățământ se va crea o infrastructură
educațională care să garanteze accesul
deschis și nediscriminatoriu al copiilor din
localitate și din localitățile
limitrofe, având ca efect creșterea
calității actului educațional,
în beneficiul elevilor.