Vești bune de la Guvern. În condițiile în care multe proiecte de anvergură anunțate anul trecut au fost puse pe stand-by din cauza deficitului bugetar, centura ocolitoare a Mediașului e pe lista Ministerului Transporturilor în 2025! Proiectul de buget merge la Parlamentul României.
Municipiul
Mediaș este prins în bugetul din acest an al Ministerului Transporturilor și
Infrastructurii cu suma de 31,9 milioane de lei. Cheltuielile bugetare sunt
alocate pentru construirea variantei ocolitoare a orașului. Aceeași sumă este alocată
și prin cheltuielile de angajament, altfel spus sume care ar urma finanțate din
bugete viitoare. Senatul și Camera Deputaților au fost
convocate luni după-amiază în prima sesiune parlamentară ordinară a acestui an.
Adoptarea legii bugetului de stat și a legii bugetului asigurărilor sociale de
stat pe anul 2025, sunt primele două proiecte aşteptate să fie adoptate, în
procedură de urgenţă. Dezbaterea celor două proiecte a fost programată pentru
miercuri, iar votul final va fi joi, într-un plen reunit al celor două Camere.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjemUA1pxcoEGjtNnTKzaeQd2zX83mrGLd2pqJQbwYGzCrHdkZVCT_AoEYMCKUkgwFfKGcOOd1TpuNj-j7Kj039A2GTp959ysXJ09gUMbuicSZcQz2UOWv1YzPWA6O2r4b9S73hfW34iU7yaTA8ZM1tVsLRcNu3lbStQVy3EZf7CAdG_O6HCEdJVNa0WLY/w400-h308/IMG-20250204-WA0001.jpg)
6 firme
vor să construiască varianta ocolitoare a municipiului Mediaș. În această după-amiază
expiră termenul limită de depunere a ofertelor, iar companiile interesate sunt
Construct Erbașu, Dimex 2000 Company, Eurocerad International, Porr Construct,
Precon Transilvania și Strabag. „După mai bine de patru ani de zile de muncă în
echipă, 6 firme au depus oferte pentru varianta ocolitoare a municipiului Mediaș.
Sunt aici împreună cu colegii mei din primărie care au muncit pentru acest
proiect, iar eu nu pot decât să le mulțumesc. Este un proiect de anvergură, un
proiect pe care îl așteaptă Mediașul și medieșenii de foarte mulți ani. Este un
proiect care sunt convins că se va realiza. După cum se poate observa, acest
subiect nu a fost abandonat după alegeri, nu a fost un subiect de campanie.
Este un proiect pe care vreau să-l duc la bun sfârșit în perioada următoare, împreună
cu echipa pe care am reușit să o formez la nivelul Primăriei municipiului Mediaș”
a declarat Primarul Gheorghe Roman. Finanțarea proiectului „Varianta ocolitoare
a municipiului Mediaș, pe DN 14”, va fi asigurată prin Programul Operațional de
Transport 2021-2027, din fonduri europene nerambursabile.
Evalurea
ofertelor
La nivelul
Primăriei Mediaș a fost constituită o echipă de verificare a ofertelor depuse
care și-a început deja treaba. Urmează mai multe etape de evaluare a ofertelor,
iar în aproximativ 6-8 luni va fi desemnat un câștigător. „Există șase firme și
șase oferte care au fost depuse. La nivelul Primăriei Municipiului Mediaș s-a
constituit o echipă de verificare a ofertelor prin dispoziția primarului, care
deja a început prima etapă de verificare a garanțiilor de participare. Pot să
spun că sunt mai multe etape în ceea ce privește evaluarea ofertelor. O altă
etapă prevede verificarea documentațiilor suport, verificarea documentațiilor
propunerilor tehnice din cadrul fiecărei ofert, verificarea documentaților
ofertelor financiare și în ultimul rând raportul procedurii. Echipa de
implementare se va apleca cu toată disponibilitatea și cu tot efortul pentru a
finaliza această etapă pe care noi o estimăm la 6-8 luni, moment în care sperăm
din suflet să avem desemnat un câștigător care să execute proiectul și lucrarea
din cadrul acestui obiectiv de investiție” spune Ovidiu Pietraru,
Administratorul public al municipiului Mediaș.
Centură de 8,7
kilometri
Obiectivul proiectului este decongestionarea traficului
în municipiul Mediaș, precum și reducerea timpilor de călătorie. Traseul
variantei de ocolire a municipiului Mediaș are o lungime liniară de 8769,49
metri, și va cuprinde pasaje, poduri, viaducte, pasarele, o intersecție
giratorie suspendată, două noduri rutiere și o intersecție giratorie la nivel.
Întregul traseu al variantei ocolitoare începe din drumul național DN 14 din
sensul giratoriu existent, traversează calea ferată CF 300 și strada Rora Mare,
ocolește stația de epurare ape uzate a orașului peste canalul Ighiș și râul Târnava
Mare. În continuare, traversează strada Titus Andronic și aleea pietonală din
cartierul Gura Câmpului, intersectându-se cu DN 14A, strada Baznei, printr-o
girație suspendată, după care urmează cursul râului Târnava Mare, traversat cu
pod la kilometrul 6+140. Urmează apoi traversarea căii ferate CF300 și se
intersectează cu drumul DN 14, la intersecție cu drumul Buzdului.